بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان
سرخط خبرها

گوشی قاپی برای یک ساعت نئشگی

  • کد خبر: ۱۰۲۰۴۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
گوشی قاپی برای یک ساعت نئشگی
گوشه‌ای از اعترافات دزد سابقه داری که برای هفتمین بار دستگیر شد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ دست و پایش می‌لرزید. ازحال نزارش پیدا بود که به مواد مخدر آلوده است و مدتی از زمان مصرفش گذشته. دلیل رعشه افتادن بر تنش نیز همین بود، نه اینکه ترسیده باشد. اتفاقا او با سابقه شش بار حبس، دیگر بیدی نبود که با این باد‌ها بلرزد. این بار به اتهام چندین فقره گوشی قاپی در مشهد دستگیر شده بود و مالخر اموال مسروقه را هم لو داد.

متهم پس از دستگیری، به کلانتری شیرازی مشهد منتقل شد. از چهره درهم شکسته اش نمی‌شد حدس زد چند ساله است؛ خودش هم به درستی نمی‌دانست کی متولد شده؛ مواد مخدر حافظه‌ای برایش نگذاشته بود. او در اولین بازجویی‌ها بدون هیچ مقاومتی، جرمش را پذیرفت و به گوشی قاپی در خیابان‌ها اعتراف کرد.

متهم درباره نحوه انتخاب سوژه هایش گفت: همیشه در خیابان افرادی پیدا می‌شوند که مراقب لوازمشان نیستند. الان همه گوشی دارند و به راحتی می‌توان آن را دزدید، به خصوص از بچه‌ها که نمی‌توانند هیچ کاری کنند.

این سارق همچنین اعتراف کرد که تاکنون شش بار به زندان افتاده و آزاد شده است. او درباره نحوه فروش گوشی‌های سرقتی هم گفت: گوشی‌ها را در مشهد به قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختم و با پولش مواد مخدر می‌خریدم. الان هم متادون مصرف می‌کنم.

فروش گوشی‌ها به مالخر بعدی

با اطلاعاتی که سارق در اختیار افسران تجسس کلانتری ۲۹ مشهد گذاشته بود، تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد. سرنخ‌های موجود، مأموران را به سوی فردی برد که متهم به مالخری و خرید گوشی‌های سرقتی بود.

مأموران با شناسایی متهم و هماهنگی‌های لازم توانستند وی را دستگیر کنند. در بازرسی بدنی از متهم، سه گوشی تلفن همراه (احتمالا سرقتی) به همراه ۹۱۹ هزارتومان وجه نقد کشف شد.

متهم با توجه به سرنخ‌های موجود در پرونده که نقش او را در این سرقت‌ها نشان می‌داد، لب به اعتراف گشود و پای شخص سومی را به پرونده باز کرد. براساس اظهارات متهم، او نیز گوشی‌های سرقتی را به مبلغ بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فردی دیگر می‌فروخته است.

دستگیری متهم بعدی

با اطلاعات و سرنخ‌هایی که مالخر در اختیار تیم رسیدگی کننده به پرونده قرار داد و اقدامات تخصصی و فنی، متهم بعدی شناسایی شد. این فرد در عملیاتی غافلگیرانه در مشهد دستگیر و از خودرو پرایدش ۳۸ عدد گوشی تلفن همراه و تعدادی رینگ و لاستیک، باتری و موتور کولر کشف شد و این ظن را برانگیخت که او از دیگر سارقان نیز اموال سرقتی می‌خرد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته، مخفیگاه متهم نیز بازرسی و تعداد زیادی صورت حساب خرید و فروش گوشی تلفن همراه و مقادیر زیادی لوازم دیگر (احتمالا سرقتی) کشف شد.

تحقیقات از متهم که به گفته خودش به متادون اعتیاد دارد و یک فقره حبس نیز به علت مالخری اموال مسروقه در پرونده سیاهش خودنمایی می‌کند، ادامه دارد.

متهمان با شکایت شهروندان دستگیر شدند

رئیس پلیس مشهد با اشاره به نقش مؤثر شهروندان در کاهش جرایم بیان کرد: اولین متهم این پرونده که اعترافاتش، زمینه دستگیری دو متهم دیگر را فراهم کرد، با هوشیاری و اعلام بموقع شهروندان مبنی بر سرقت‌های خیابانی دستگیر شد.

سرهنگ حسین دهقان پور ادامه داد: این پرونده با اعلام سرقت‌های سریالی در هسته مرکزی مشهد در دستور کار افسران کلانتری شیرازی قرار گرفت و مأموران با توجه به اظهارات مال باختگان و بررسی تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته، موفق به چهره زنی متهم شدند.

وی با اشاره به دستگیری متهم بیان کرد: امروز تعدادی شایان توجهی از سارقان دستگیر شده سابقه دار هستند. شهروندان در حراست از اموال باارزش خود باید دقت بیشتری داشته باشند و همچنین از اعتماد به افراد غریبه که به هر دلیلی به آن‌ها نزدیک می‌شوند، خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->